Rabu, 23 Mac 2011

Sekolah Menengah Agama Islam Tambunan

  Sudah lebih dari sebulan berada di tanah air yang tercinta ini.Hanya tinggal beberapa hari lagi ,percutian yang tidak dirancang ini akan berakhir.Begitulah hakikatnya perjalanan seorang penuntut ilmu ,perjalanan untuk kembali ke medan perjuangan pasti akan ditempuhi lagi.
   Ketika percutian ini hampir ke penghujungnya,Alhamdulillah diri ini bersama seorang rakan yang bernama Azwan masih lagi diberi kesempatan untuk menziarahi satu tempat yang tetap akan tersimpan dalam lipatan sejarah hidup diri ini.
   “Sekolah Menengah Agama Islam Tambunan ”.
   Inilah sekolah yang mula mengajar diri ini untuk hidup berdikari dan di sinilah juga baru mula mengenal apa itu Islam sebenarnya.Sedikit kerinduan terhadap kenangan lalu di sini terubat apabila dapat bertemu dengan insan2 yang pernah mendidik diri ini.

   “Syukran jazilan”
    Hanya itu yang mampu diungkapkan ketika sudah sekian lama berpisah dengan insan2 ini,namun kata2 nasihat dan dorongan untuk berjaya tetap ada untuk kami.Dalam kesempatan ini saya kongsikan kepada pembaca blog ini kata2 tersebut.
   Tuntutlah ilmu walaupun banyaknya halangan,kerana ilmu itu untuk hidup kamu dalam jangka masa yang panjang”.
   “Gagal itu ada,tapi jangan jadikan ianya satu kebiasan”.
   “Kalau ingin berjaya,tanamkan rasa takut untuk gagal”.
    
   Ya ALLAH,tambahkan ilmu yang bermanfaat untuk kami dan berikan kami kekuatan untuk terus menghormati guru2 kami.amin ya ROB.
     
   Firman ALLAH S.W.T yang maksudnya:”dan berdoalah dengan berkata “wahai tuhanku tambahilah ilmuku”..(Taha ayat 114)
    Hadis nabi yang bermaksud:”dari Abu Said Al Khudri R.A meriwayatkan bahawa baginda Rasulullah S.A.W bersabda;seorang mukmin sekali-kali tidak akan merasai kenyang daripada kebaikan (ilmu).Dia akan terus mendengar dan mempelajarinya (sehinggalah maut menemuinya) dan tempatnya ialah di dalam syurga….(hadis riwayat Tirmizi)
SMUI Tambunan
Azwan(bekas pelajar SMUIT)


Norman (sahabat dari tambunan)

juga merupakan bekas pelajar SMUIT
masjid Tambunan
antara pemandangan di Tambunan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan